Friday, November 8, 2013

FBI : Andalah Penjaga terbaik Anak-anak Anda!

Assalamualaikum.

Me: Bila pikir-pikir balik, rasa cam rugi je resign. Macam tolak rezeki pulak. Allah dah bagi rezeki, kerja kerajaan pulak tu. I tolak. Orang lain terkejar-kejar nak kerja kerajaan.
Hubby: Yang ni bukan rezeki?(sambil mulut muncung kat anak yang tengah tido)
  Kerja tu rezeki dunia, yang ni rezeki dunia akhirat.
Zassss...sentap mak!!

Semalam anak mengamuk tak tentu pasal.
Aku pulak penat tak pasal-pasal.
Laki aku keje shift malam, kene ot pulak.
Sebab ramai lagi colleague India dia tak habis lagi cuti Deepavali.
Me: Harini i penat sangat. Nak tido awal, budak ni buat pangai pulak.
Hubby: Kalo tak kerja, mesti tak penat macam ni kan??
Zasss lagi...mak sentap lagi!!

Bangun pagi ni aku taktaw apa hidayah Allah swt nak bagi kat aku.
Baca blog bro JR...
 
 
Sebenarnya kita kene letak keyakinan yang tinggi pada Allah swt.
 Hasbi Rabbi JallAllah
Cukuplah Tuhan bagiku Allah yang Maha Agung.
Husband selalu cakap,
"Allah swt takkan bebankan hambaNya melainkan dengan kemampuan. Kalo u tak mampu, Allah swt takkan susahkan u. Dia kan penyayang. Kalo Dia duga u, means Dia tahu u bleh facing"
 
 
Kalau kita berserah, bertawakal n yakin sepenuhnya kepada Allah swt,
maka Allah swt pasti akan mencukupkan keperluan kita.
InsyaAllah.
Barang siapa yang bertaqwa kepada ALLAH s.w.t nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH s.w.t nescaya ALLAH s.w.t akan mencukupkan (keperluan) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t melaksanakan urusan (yang dikehendakin) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. - See more at: http://islam-suci.blogspot.com/2012/11/maksud-ayat-seribu-dinar-dalam-rumi.html#sthash.Wr8CeEL8.dpuf
Barang siapa yang bertaqwa kepada ALLAH s.w.t nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH s.w.t nescaya ALLAH s.w.t akan mencukupkan (keperluan) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t melaksanakan urusan (yang dikehendakin) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. - See more at: http://islam-suci.blogspot.com/2012/11/maksud-ayat-seribu-dinar-dalam-rumi.html#sthash.Wr8CeEL8.dpuf
Barang siapa yang bertaqwa kepada ALLAH s.w.t nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH s.w.t nescaya ALLAH s.w.t akan mencukupkan (keperluan) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t melaksanakan urusan (yang dikehendakin) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. - See more at: http://islam-suci.blogspot.com/2012/11/maksud-ayat-seribu-dinar-dalam-rumi.html#sthash.Wr8CeEL8.dpuf

8 comments:

Noor Suraya said...

jujur,sy pon baca status FBI smlm,sy terus lg terpikir pasai nk benti keja.hmmm....camna ni?

Mrs. Amad said...

tulah sue...akak betoi2 berbelah bagi lagi ni. family akak tak bagi resign. dilema beoi!!

Noor Suraya said...

tp asben akak suruh..camna?

Mrs. Amad said...

tulah..berdosa kan melawan ckp laki.laki akak kate istri2 ni selangkah kuar umah umpama selangkah ke neraka.tambah yg kuat gosip mcm akak ni..whahahahah..makan dalam!!tp dia bg akak masa n redho la akak keje skrg.

Nana said...

semoga dipermudah yer, Dila..

Noor Suraya said...

xpa kak dila...semoga satu hari nnt kita dpt apa yg kita mahukan.jd suri rumah sepenuhmasa!!...

Salhah Suhot said...

terpulang..tapi kalo asben ko mampu, n suruh ko benti, ko tetap kene ikot kate asben ko.

Mrs. Amad said...

asben aku takdela mampu mane pun,sekadar cukup makan pakai kami anak beranak,itu dah syukur alhmdulillah.nak ikutkan gaji rm10k pun xcukup kan.yg penting kte yakin dengan rezeki Allah swt kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...