Thursday, August 15, 2013

RomanTAIKKK

Assalamualaikum.
Aiihhh..raye2 ni sonok tgk family org.
Macam2 pangai..

Ada yg membawak perut,
ada yg seret anak berderet2,
ada yang dah berpisah,
ada yg dah kaye-raye (maka kiah pun mulalah velagak),
ade jgk yg dah bengkrap (kiah yg dlunye vlagak da jd pendiam),
yang paling best tgk laki-bini romantik nak mati..

MAKAN SEPINGGAN
Makan sepinggan oklah sangat. Memey romantik..Mcm makpak mertua aku. Aku kdg2 nak folo gak, tp aku takot gadoh sbb aku ni pelahap. Kang ktorg berebut plk ekor ikan keli goreng yg garing. Romantik jadi TAIK!! Aku penah saksikan kejadian ngeri dimana bini amek seulas durian, jilat sket pastu "Banggg..nah..tak larat" Laki pulak sedutlah sisa durian bini beliau. Sedihh.. Lagi sedih bile bini amek ayam goreng dua tiga ketul. Pastu tak habis makan. Nampak sang somi berjalan ke arah ayam goreng dan "Eh bang..bang..amek ayam ni. Tak larat nak habiskan" Somi pun tersengih2 amek ayam  goreng di celah2 tulang-tulang ayam hasil sisa sang isteri yang romanTAAAIKKK. Haaa yang ni apak mertua aku cukup pantang. Ingat yee..makan sepinggan laki bini jauh berbeza dgn makan SISA bini.

TIDUR SEBANTAL
Emmm alohh..jeles Kak Ton tgk laki bini comel je baring sebantal depan tv sambil mengekek-ngekek menyaksikan filem Mamat Khalid di malam raya. Kaki pulak bersilang-pangkah. Silap-silap bulu kaki somi boleh bercantum dgn bulu kaki bini buat dandan. Janganlah ko pikir makcik-makcik yg tengok aksi korang akan kata "Haishh patutlah ramai anak, romantik betul uollss" Ataupun ko ingt budak2 sekeliling akan cakap "Eh auntie dgn uncle main Cong-cong codak semayam labu-labu ehhh??Nak joinn..." Ko kalo nak bersimpul padu dgn bini, jgnlah depan masyarakat, silalah masuk bilik.

Ok..tu jelah kisah romantaikk yang aku paling menyampah.
Ada la yang menyampah sket-sket tu,
boleh diterimapakai lagi.
Korang ingat korang romantik??


1 comment:

Nana said...

x kene gayenye...kadang2 nek geli pun ado...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...