Wednesday, August 28, 2013

Rezeki Kucing Senggol-senggol

Assalamualaikum.
Biasa tak pergi makan kat luar,
pastu berduyun-duyun kucing datang??
Gesel-gesel kat kaki,
tersenggol-senggol..
ada kucing yang extreme siap melompat naik kerusi kita.
Tanjat boboiiyyyy!!

Boboiyy tanjat dan mula rasa nak mengamuk.
Perut tengah lapar.
Tunggu makanan sket punya lambat.
Bile dah sampai kene attack pulak dgn famlly kucen.
Time tu mulalah rasa nak sepak terajang 

Biasalah..kadang-kadang aku pun rasa terganggu.
"Jangan start bagi makanan, kang abes kuceng satu kampung datang. Nak makan pun tak senang"
Sedar tak sedar sebenarnya 
ITU PELUANG KITA MELUASKAN REZEKI.
Kalo kucing-kucing tu tak datang,
ada ke kita bagi duit pada pengemis,
bagi org miskin makan,
ataupun sedekah pada anak yatim pada hari tersebut???

Sebenarnya Allah swt bagi kita peluang beramal
dengan memberi makanan kepada binatang kesayangan Rasulullah saw.
Walaupun kita tak bersedekah pada hari tersebut,
sekurang-kurangnya dapatlah kita berkongsi sedikit rezeki yang ada depan mata.
Nak keluar seplohengget kat org miskin
mungkin tersekat sket hujung-hujung bulan tu.
Tapi sapa pulak nak makan sisa kita 
melainakan kucing-kucing tu kan???

Allah swt  dah bagi 'jalan'.
Gunalah sebaiknya.
Pasni janganlah buat-buat boboy tanjat sambil
tertikam kucing dengan garpu di tangan.
Choiiiiiyyyyy!!

Owwhhh...kucen kesayangan Zahra kat kampung dah meninggal.
Eksiden depan surau.
Arwah baik hewannya..
Pasni balik Ipoh Zahra nak kejor sape???
Sedehhh...sob sob sob...



 

3 comments:

Ann Ishak said...

comel kucing tu

Noor Suraya said...

arwah baik hewannya...gegehla ka dila ni.ahhahahaha..

Mrs. Amad said...

sll org meninggal kan ckp "arwah baik orgnye"..haaa akak amek ayat tu lah..bese dgr kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...