Monday, July 1, 2013

Bila Sumejeli Rasa Geligeli

Assalamualaikum.
Lame bebenor rasenye tak hapdet.
Sebab..
1. Malas.
2. Malas.

Bukan xde cite tapi sbb..
1. Malas
2. Repeat reason #1.

Lately kesihatan sedikit merudum.
Kepada kiah-kiah yg kate aku kuat sakit..
Kaw doakan semoga Allah SWT kurniakan 
kesihatan yang baik ke atas KAW sekeluarga.

*Aku ni dok sebut2 Si Kiah..kang Si Dang terasa pulak. Pdhal aku sebut nama Kiah.Aku yg terasa ke..kaw yg terasa??Eh terasa pelik pulak..

Anak sihat?
Baru2 ni anak aku demam.
Demam nak bercakap la, nak nak tumbuh gigi la..
Aku paling ter 'IFEK' dgn ayat..
"DEMAM NAK BER'ADIK' KOT"

DemaM pun kene jaga 'adik'
Aku taktaw tang mane silapnye?
Tapi aku teka demam berjangkit dgn sepupu-sepapat.
"Dah nak demam nak wat  cane?"
Ayat redo mak-mak..
Aku redo je..tapi haruslah aku cari mane yg tak kena.
Bukan nk blame sesape atau ape-ape....
tapi untuk aku belajar dr kesilapan.
Supaya kemudaratan tak berulang.

Mak-mak bagi anak makan benda yang idak-idak.
Tak dibagi.."KESIANNN..."
Tapi bile dah dibagi, JATUH sakit..."LAGI KESIANNN...khennn?"

Smlm anak aku merengek nak makan sumijeli.
Pegi kenduri kawen dorg bagi gudisbeg sepeket sumijeli..
Nalla punyeee..
Aku mmg kesian..kang diajor,nak lagi...
Puas aku explain..
Budak setahun mane nk paham..
Aku bukak, aku sumbat sket dlm mulut die..
"Yewww..how bad its taste"
Wahhh...spiking la konon..
Aku buat muke ngeri, geli dan hampeh.
Dan-dan tu anak aku luahkan sumijeli tersebut.
Sumijeli yg sedap mungkin jd tak sedap dgn muke geligeli aku.

Taddaaa...mak-mak..kte yg corak pemakanan anak kite.
Jgn salahkan anak-anak.
Kecik-kecik ko dah sumbat twisties, ko bagi makan ayam kepci,
ko hidangkan beger mekdi, ko taburkan gegula..
Sebab...
"Kesiannn...."
Mmg la sedap harini, tapi tidak di mase depan.
Biar kesian sbb tak dapat makan benda idak-idak...
drpd kesian sbb sakit makan benda idak-idak.

Ingat tu,
kaw yang mencorak pemakanan anak kaw.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...