Tuesday, April 2, 2013

Rebat Telefon Pintar : Ukur Baju Di Badan Sendiri

Assalamualaikum dan Salam Selasa.
Ada lagi orang yang masih belum guna pun rebat telefon utk belia.


Aku pun tak apply lagi.
Sbb setakat ni xde niat pun nak beli tepon baru.
Tapi kata kawan aku better apply je
sbb rebat ni limited.

Ada colleague suggest beli tepon murah
murah skeett la di


Aku xtaw la murah tara mane,
korang value sendiri.
Aku mmg tak bape nk pandai psl gadget2 ni

Apa yang aku nk cte kat sini..
Ukur baju di badan sendiri.
Apa maksudnye?
Maksudnye...
 "Duit aku banyak,
sukatilah aku  nak beli tepon mahal2 pun. 
Kaw tu jgn nak beli tepon mahal2 sampai tak cukup makan.
Aku takpe, laki aku kaya dan mampu."
Haaa..ni bukan maksud sbnr
utk ayat ukur baju di badan sendiri.
Maksudnya yang sebenar..
 beli mengikut keperluan.
And conform to your income.
Ini takk..
Beli tepon rege 2k, 
pdhl bayar pakai loan.
Loan plk laki die yg buat berpuluh2 ribu,
monthly bayar RM581.
Pastu nak eksen kate laki die mampu.
Baik pakai tepon murah,
janji bayar cash.
Drpd pakai tepon mahal2,
tapi bayar pakai loan Bank Rakyat. 
Puiihhh!!
Ni baru namanye ORANG YANG TAK ukur baju di badan sendiri.
Bagi aku kalo berhajat nak beli laptop ke, tepon ke,
apa2 gadget price about 2-3k,
better jgn buat loan. 
Sbb interest mahal..
rugi woo..
Pelan2 saving every month,
insyaAllah boleh beli cash.
Ini beli laptop pun buat loan,
monthly bayar RM180,
lagi nk usung laptop kesana kemari dgn muke belagak singa.
Piiirrraahhh!!!

1 comment:

Nana said...

moral of the story "hidup jgn berlagak"...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...