Friday, January 11, 2013

Makan Madu Guna Sudu Plastik : Kenapa Tak Boleh Guna Sudu Logam?

Salam Jumaat!!
Weyy..semalam Kames..
Malam Jumaat!!

Kenapa lelaki suka hari Kames malam Jumaat?
Kenapa orang selalu baca Yasin hari Kames malam Jumaat?

Are these questions relevant??
Pagi2 lagi aku dah predict mood boss aku.
 Mane taw relevant dgn situasi malam tadi..
Padahal die x datang lagi..
*I wonder..where in the world are u?
Hopefully pagiku tidak akan dicalarkan dengan si moody boss.
Stress enough??
Just act as if dats d way how my engine ignite, every morning!!

Pagi ni Presint 8 Putrajaya takde air.
Last week pun cenggitu.
Sebokkan negeri jiran xde air,
negeri sendiri pun ape kurangnya..
Aku sabun ketiak n pelipat-pelipat je...
Muahahaha..
Madu pun lupa nak consume.

Tule topiknya pagi ni.
MAKAN MADU GUNAKAN SUDU PLASTIK ATAU KAYU,
JANGAN GUNAKAN SUDU BESI.
Kenapa?
Sebab madu banyak zat-zat vitamin dan mineral.
Pastu ada plk cas-cas elektrik (tenaga)
Ala yang ion-ion bagai tu..
ada blajar kat skolah dulu kan..?
Kalo kita guna sudu logam atau besi,
sebahagian tenaga dari madu akan mengalir melalui sudu tu.
Sbb sudu kan bersifat pengalir.
Dats y kene sudu kayu atau plastik. 
Yang bersifat penebat.
Selain tu, takot yang ion-ion dr madu tu akan
bertindak balas dgn ion-ion dr sudu tu..
dah tu masuk plk dlm perut kite.

Kessaahhnnnyyeeee...

Selingannya..

Sekadar hiasan. Memang x relevant lgsg dgn topik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...