Friday, January 11, 2013

Block Leave


Ni text dari laki aku.
B4 kawen dulu aku pedulik hape die nak cuti bape hari skalipun.
Bile dah kawen, 
die mmg penah amek cuti seminggu.
Katenye block leave..
Aku tak kesah pun sbb time tu akak sulung die kawen,
elokla cuti panjang.
Last year akak kedua die plk kawen,
pun aku tak berapa nak kesah.
Lagi aku suke adela.. 
sbb masa tu kitorg buat kenduri akikah anak.

Tapi tahun ni aku rasa cam..
PERLUKE BLOCK LEAVE??
Bile dah ada anak rasa sayang dgn cuti.
Manelah taw ada hal emergency.
Better save cuti kan..

Menurut laki aku,
block leave ni sllnye apply kat Bank-bank.
Ada yang 2 weeks block leave.
 Tapi tmpat keje laki aku (OCBC) bagi 1week je.
Block leave ni mcm compulsary leave.
WAJIB cuti, tolak Annual Leave.
Cam paksa rela la..

Sepanjang block leave (BL),
ofis takkan kacau or contact staff.
If contacted, leave would be void.
Petu kene buat BL lain.
Kalo Annual Leave x ckup,
kene amek cuti tanpa gaji.
Ahhh...haru!!

Apa motif??
Sbb risk management.
Nak menunjukkan yang bank tu still can operate WITHOUT U.
Hahahah..
In case staff tu MIA ke, collapse ke, mati ke..
takdela bank operation tu terjejas.
Sampai camtu skali kan..

Selain tu, utk refreshment jgkla.
Dah keje bagai nak pitam,
pergilah BERCUTIIIII!!

So nak tanak kene la plan utk bercuti.
Korbankan cuti...
Kan best kalo bleh g Umrah ke..
I wish..

5 comments:

Fiza Rahman said...

Ada juga block leave yer. 1st time dgr ☺☺

Mrs. Amad said...

sy pun taw sbb laki sy..kalo x,x penah dgr pun..

yatd said...

oo gitu ekk....xpernah dgr pun...ahaiiiiii

jom sertai blog saya juga

Ann Ishak said...

BL tu lama jugak ek, seminggu tu...kalau pegi umrah memang sesuai sangat, just tambah AL je

a.z.n.e.e said...

uuu bestnye,,

betul2 dapat g umrah kan best?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...