Wednesday, November 28, 2012

Privacy Lakibini.Perluke?

Kat fb harini terbaca status someone..
"Password fb, twitter,dll..perluke husband bagitaw pada isteri? Dan kenapa?"
Ramailah yang komen.
First comment is..
"tak perlu kot..buat pe?kasi privacy la sket..."
Ada la pulak yang like komen tu..
Huk aloohh..
And the rest commments tak setuju ada rahsia antara husband n wife.
Termasuklah aku..

Memang sejak kapel lagi aku tak pernah rasiekan password.
Plus dah kawen ni, we both sharing pswd fb, twitter, instagram..
even pswd bank card pun kitorg sharing.
I guess it's not something pelik.
Sure korang pun do the same.
I cant see the cons, but the pros only.
Do we need any privacy dgn pasangan hidup sendiri??
Do we really need it?
Privacy laki bini??
Aduhh..otak takleh terima,xde space nak letak.
Aku tak pahamla..anak berak taik keras pun aku msg laki kat opis taw.
Do i need to do so?
Off course la..nama lagi laki bini kan.
U'll die, or lost ur memories..who knows rite?
Exciden ke wutsoever..
Then who's gonna reveal ur pswd kalo bukan orang terdekat, kan?
As for me, tak perlulah perkataan privacy dgn pasangan masing2.
Nama lagi pasangan hidup, nak privacy tara mana sgt pun?
U guys r sharing SEBUAH KEHIDUPAN.
Tido pun sebantal..dah tu lagi nak claim privacy??
Melainkan ada kisah hitam masa lampau, mmg patut dirahsiakan.
Jangan sekali-kali dedahkan kisah hitam pada pasangan yang boleh mengaibkan diri-sendiri.
Untuk menjaga masa depan keluarga.

Ada org kata..
"Kalo percayakan pasangan, tak perlula mintak pswd bagai..."
Aku jawab..
"Kalo kaw boleh dipercayai, apa salahnya bagi password bagai..??" 

Orang kate..
"Ala pswd je pun..tu pun nak taw..?"
Aku kate..
"Ala pswd je pun..bagi jelah..tak luak pun der.."

Ape2 pun...sume ni depends..
Depends on their views terhadap pasangan masing-masing.
Ada yang lebih bahagia kalo ada rahsia n privasi mak nenek terhadap pasangan.
Lu..lu..Gua..gua..
Gua tak kacau privacy lu,
lu jgn kacau privacy gua.
Janji gua tak duakan lu..katenyerr..
Ada pulak yang rasa kebahagian bergantung kepada perkongsian hidup dgn pasangan.
Berkongsi masalah, suka n duka.
Saling meluah dan mendengar.

futnut: apa2 pun aku masih tak faham konsep privacy lakibini.sekian.
(sekian ke kesian?)

2 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

takde rahsia rahsia...

bibi yusof said...

husband saya pakai password name saya... so tiada rahsia... hehehe... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...