Tuesday, October 16, 2012

Warna Pakaian Mengikut Hari

Salam Selasa!
*Harini ada pasar malam kat Putayaya*

Arini aku nak cite pasal pemilihan warna pakaian mengikut hari.
Penting ke warna ni?
Tah aku tak sure..
Tapi ramai pengkaji dah mengkaji dan membuat kajian bahawa kuasa warna boleh mengawal emosi seseorang.

Kalo ari SENIN (*ari SENAYAN kate opah aku), eloklah pakai baju kaler PUTIH.
Blck Monday katenye jadi lawan..lawan..
PUTIH ni kononnya boleh meransang keazaman dan semangat baru.
Putih suci macam baby baru lahir gitewww..
 
Ni masa nak g sungai basuh kain.
 
Kalo SELASA, pakai baju kaler PINK OR VIOLET..
Violet tu tak silap aku kaler ala-ala pink purple tu.
Alkisahnya pink or violet ni warna kasih sayang.
Sesuai utk hari yang memerlukan penghayatan or focus yang tinggi.

Aku rasa nilah kaler violet
RABU pakai kaler BIRU
Sebab biru sesuai utk berucap, berpidato ke bermeeting ke.
Aku tak banyak baju biru sbb tak suke biru.
Tapi pakai baju kaler tak biru pun aku  banyak je bercakap.


KHAMIS pakai KUNING ATAU OREN.
Sebab hari utk merancang zuriat.
Yang belum kawen, anggaplah hari menspongebobkan diri.




JUMAAT kaler HIJAU.
Kaler utk senaman pernafasan.
Warna Islam.
I like hijau.



Good Day SATURDAY!!
Let's wear RED!!
Merah sesuai utk having fun, menjalankan aktiviti sosial yang lasak,
jumpa kawan2 n sedara mara.
So sedara mare akan kate wow merahnya mak ngah.
Walaupun kau sebenarnya mak long.

HITAM pada hari AHAD
kerana Ahad hari utk beristirehat.


1 comment:

Axie04 said...

chumel baby warna warni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...