Friday, October 19, 2012

Selamat Hari Jumaat

Seminggu sekali, Jumaat datang lagi.
Waahh..it's Friday uollss!!
Aku suke betul hari Jumaat.
Dulu masa sekolah aku suke Jumaat sbb..
kalo sekolah petang, bleh pergi lewat.
Dalam bus tengok pakcik-pakcik odw pegi masjid.
Kalo sekolah pagi, bleh balik awal.
Time tu mak tgh masak, bau ikan goreng menyengat hidung.
Amek pinggan tgu depan kuali.
Padahal mak masak utk abah nk ke masjid.
Aku plk yg sebok..yelah aku kan tukang bentang sejadah.
Petang Jumaat pegi pasar malam.
Kalo sekolah asrama, bleh blk umah nek bus himpit2-himpit.
Cium bau ketiak kawan-kawan yang hangit.
Bau budak sekolah mmg hangit!!
Jumaat penghulu segala hari.
Hari raya kecik.
Hari berkumpulnya umat Islam di seluruh dunia.
Sebagai sebuah negara yang menjulang Islam sbg agama tertinggi,
aku suggest Malaysia jadikan Jumaat as public holiday,
instead of Sunday kan.
Hari berkumpulnya satu 'kaum' yg lain.

Enjoying Fabulous Friday. Selamat Hari Jumaat.

3 comments:

Suraya Noor said...

jeles rasanya tengok kulit baby kita..depa punya kulit halus mulus..tak macam kulit ai.hahahahaha..

JR said...

Di Kedah Jumaat public holiday. Lepas solat Jumaat boleh wirid panjang2, tak spt masa kerja di KL, habis saja solat cepat2 nak balik ofis sampai nak mengaminkan doa pun tak sempat...

CintaZulaikha said...

setuju dgn cadangan tuan belog....sb spjng 4 tahun duk jerteh, dan hampir setahun duk kedah skrg nih. mmg hari jumaat adalah hari cuti menggantikan hari ahad kebiasaannya...bukan apa, senang org nak pi solat kan. tak memkirkan ttg keje..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...