Monday, October 1, 2012

Nyamuk oh Nyamuk!

Kalo tak pahit, bukanle tongkat ali namenye.
Kalo tak kene geget dgn nyamuk, bukanle blk kampung namenye.
Sian anak aku..
Lumat kene geget dgn nyamuk.
Sape yg ckp aku tido x hengat dunia tu?
Cabai mulut die..
Aku bangun la jenguk anak aku..
Nak wat cane nyamuk kg pandai,
dorg blah ble aku tido blk.

Ok ni aku nak share cara2 halau nyamuk.

1. Cam bese, b4 tdo g kedai runcit harun bli aerosol spray. Petu sembur. Kedai runcit harun je taw.
2. Rebus daun serai wangi ke, daun limau purut ke sbb nyamuk tak suke bau tanaman2 yg menyengit katenyerrr...
3.B4 tdo sapukan tgn n muke ank dgn minyak TYT ke,lotion ke,minyak gamat ke...jgn minyak panas udah.
4. Dan yg plg praktikal, pasang kelambu.

Masalahnye aku x buat sume tu.
Yang jadi mangsa ank aku.
Bintat sane cni.
JANGAN TARUK MINYAK GAMAT PADA GIGITAN NYAMUK.
sebabbb nnt parut..
Tengok tangan kanan dah berparut pas sapu gamat.


Better sapu kapur.
Tunggu anak tdo dlu pastu sental kapur kat gigitan nyamuk.
Owh btw die tutup tinge sbb bunyi vespa babah yg annoying.
Ni masa tido.

Time tido elok jebhaaa..

Bangun je tido abes kapur segala.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...