Thursday, September 13, 2012

Biarkan Anak?

Tersengih aku sorang2 baca entry ibu darwisy
Dengar pun dah geram
Haahh amek kaw!!
Sebotol minyak dituang atas sofa.
Howwhh..x dapat aku bayangkan.
Projek mega kata ayah darwisy.
Kekekeke..

Betullah kata ibu Darwisy,
bila anak buat itu ini biarkan aje.
Aku pun pernah terbaca yang anak-anak belajar dari apa aje yang dorang buat.
Contohnya baling barang, pegang benda panas, macam2lah.
Tapi kalo dah terjun lombong, iron perut sendiri..haa tu haruslah ditegor.

Aku baru je tengok Majalah3 baru2 ni.
Cte pasal kanak-kanak yang dilahirkan tidak cukup sifat.
Sedih sangat..ada yang tak cukup tangan, tak cukup kaki..
Tapi dorang sangat kuat.
Cuma kesianlah sbb banyak aktiviti yang terhad.
Nak pegang barang tak bleh, nak naik basikal tak bleh.

Aku tengok anak aku, terus bergenang air mata.
Bukan sedih tapi bersyukur..
Bersyukur sebab Allah SWT kurniakan aku cahayamata yang cukup sifat.
Terima kasih Ya Allah!!
Dari situ aku terus nekad..
Kalo anak aku nak pegang apa-apa, aku xnk halang.
*selagi benda tu tak membahayakan laahh..
Kalo die nak berjalan kemana saje, aku akan bagi..
*selagi tempat tu tak memudaratkan
Bukan sengaja biarkan anak.. 
tapi biar die gunakan n nikmati segala pemberian Allah SWT.

Suka sangat main tali handbag. Mainlah naakk..

1 comment:

Nana said...

amek akuuu...huhuhuhuhu..

Darwisy pernah dukung iron...pastu terus tobat dahh..

bior deme belajor dr kesilapan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...