Wednesday, September 19, 2012

BF : Sape Pencetus Utk Aku?

Masa preggy aku mmg xde niat langsung nak susukan anak.
Sebab awal2 lagi aku dah dimomokkan dengan
KETURUNAN SUSU SIKIT.
Aku tak salahkan mak or kakak aku.
Sebab dorang pun tak banyak info psl bbreastfeeding.

Awal2 lagi aku sekolahkan laki aku..
"I ni keturunan susu sket, maybe skjp je dpt susukan anak"
Petu aku blk kene sekolah dgn laki aku..
"Yeke? Adake orang keturunan susu sket? Dah u kate susu sket, sket la jadinya"

Satu hari masa check up di HUKM,
nama aku randomly pick up by sister utk attend breasfeeding course selama 1 jam.
Masa tu aku punyalah menyumpah seranah sbb sejam tu..
"Lamenye..aku bukan dtg utk course, aku dtg utk check up"
"Sesuke ati je suster ngesot ni pick up nama aku!!"

Rupa-rupanya..
Baik sangat sister tu..*lupa nama die
Dia dakwahkan aku tentang kebaikan susu ibu.
Hak anak untuk mendapatkan yang terbaik (susu ibu) dari ibu.
Susu ibu depends on mental ibu sendiri.
Kalo ibu kata susu takde, means takdela.
Jadilah HUKM sebagai pencetus bf aku.
Selain dari husband aku sendiri.
Bagi aku penting sgt utk preggy mommy pergi bf course.
Get info bout breastmilk.
Jangan nafikan hak anak.
Jangan malas!!
Jangan lepaskan pahala yang sap sap soi je nak dapat hanya dgn menyusukan anak.

From blogger FIZA
 * thanx hubby, thanx HUKM, thanx Allah!!

3 comments:

fiza said...

Alhamdulillah..breastfeeding jadi pilihan. Banyak kelebihan bila kita BF baby nih. Smoga usaha kita utk menyusukan anak hingga 2 tahun dipermudahkan olehNYA.

Breastfeeding..Breastaurant, anytime, anywhere & hygiene >_<

JR said...

Saya pernah dengar ceramah seorang ustaz, katanya ramai budak2 sekarang perangai tak senonoh mcm lembu krn mereka minum susu lembu. Org dulu2 lebih manusiawi kerana mereka minum susu ibu. Betulkah? Wallahualam...

Mrs. Amad said...

sy penah dgr U R WUT U EAT.hihihihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...