Thursday, September 6, 2012

Apek dan Ketupat

Kring..kring..
Bos : Dila, tolong blikan bla..bla..bla..blah skrg..
Ai : Ok..kul 11 jap g sy pegi eh..skrg tutup lg.

Tik..tok..tik..tok..
11 : 00 AM

Masuk lif..sampai level 2 pintu lif terbukak.
Terpacul sorang apek dgn muke terkejut, mulut ternganga.
Ah sudaahhh..
Aku ckp "going down" barulah apek tu masuk lif.
Apetah yang die heran sgt tengok aku berdiri dlm lif tu?

Apek : Going to cafe ah?
Ai : No, going to buy ribbon.
Apek : Owwhh MACY. What for?
Td nmpak lepu je apek ni, skrg siap nak taw aktiviti aku.
 Dah kuar lif, sehaluan pulak dgn aku apek ni.
Ai : Making ketupat.
Apek : What?
Ai : The ribbon la..to make ketupat for decoration.
Apek : What pat ah?
Your nenek pat la apek!! Haiyaa..ketupat oso dunno ar apek?
Dah ape aku nak explain kat apek ni?
Aku ni nak masak ketupat ke, nak anyam sarung ketupat ke, ke ke ketupat ke?
Apsal aku tak ckp making casing ketupat?
Ai : Ketupat..food dat u can see on Hari Raya. Kinda nasi..eat with rendang n..
Apek : Oowwhh food la..owwhh made from ribbon ah...
Ahhh sudah apek sengal ni..
Ok bye apek..aku dah sampai MACY.

I wonder how come a Malaysian dunno ketupat?
Aku yakin la apek tu Malaysian.
Sian kat apek tu...

futnut : Isi atau sarungnya, dimakan atau perhiasan..tetap KETUPAT.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...