Thursday, July 12, 2012

Susu Formula Ciptaan Yahudi?

Aku tak marah pada ibu-ibu yang bagi susu formula (fm) pada anak-anak.
Aku pun penah bagi fm pada anak2 buah aku.
Dulu anak2 buah aku 4 orang aku yang jaga.
Sebab dulu aku keje kat Ipoh, dok skali gn anak2 buah aku.

Pernahlah aku jaga dorang sekejap masa baby.

Tangan ni lah yang bancuh fm.
Tangan ni jgk la yang suapkan fm.
Dan skrg hati ni jgklah yang menyesal.
Sebab dulu aku takde ilmu.
Sekarang aku dah byk membaca tentang penyusuan ibu.
Dan aku dah taw kepentingannya utk aku kongsikan pada sume.


KENAPA AKU KATA SUSU FORMULA CIPTAAN YAHUDI?


Memang hakikatnya susu formula pertama kali dicipta oleh kaum itu.
Dulu fm dicipta untuk orang-orang kaya yang malas menyusukan anak.
Maklumlah orang kaya..dorang makan pun orang gaji masakkan.
Kalo boleh nak orang gaji suapkan.
Inikan pulak nak bagi anak2 susu.
Jadi dekat tin susu formula tertera perkataan


SUSU UNTUK ANAK ORANG KAYA


Bila ada fm, senanglah ibu2 kaya ni bersenang-lenang.
Takyah susukan anak, biar pembantu yang bagi.
Lama kelamaan sume orang berkemampuan.
Lalu susu ibu hanya utk orang kampung yang tidak mampu beli fm mahal2.


Hakikatnya..
Sehingga ke hari ni..
Kebanyakan orang Yahudi sendiri menyusukan anak dorang sehingga umur anak mencecah 2 tahun. Takde setitik pun susu lembu mengalir dalam darah daging anak dorang.

Kenapa?
Sebab itulah yang termaktub di dalam Al-Quran.

“Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak mereka selama dua tahun genap, iaitu bagi orang yang menyempurnakan penyusuan itu”
al-baqarah 233

Orang2 Yahudi sendiri percaya akan Al-Quran.
Kita yang Islam ni yang masih taknak praktikkan.

Mmg begitulah sikap dorang.
Dorang gantikan susu ibu, susu dari Allah swt dengan susu lembu utk anak2 kte minum.
Dan kita ikut...
Dorang gantikan solat 5 waktu sehari semalam dengan senamrobik.
Dan kita ikut..
Dorang gantikan dessert slps makan sedangkan Nabi SAW ambil buah sblm makan.
Dan kita ikut...

Banyak lagi benda yang Yahudi twist daripada Al-Quran.
Sume tu utk pesongkan umat Islam.
Sedangkan dorang sendiri praktikkan apa yang Nabi SAW amalkan.
Sampai ble kita nak jadi cam lembu kene cucuk idong??
Tepuk dahi, tanya hati.
Kalo dah namanya susu lembu, anak aku mmg refuse!!

3 comments:

Nana said...

mmg banyak yg Yahudi laktanullah tu pusing ape yg ade dlm al-quran kan...

berpuluh tahun kena tipu ngan diorang tu...mujurlah belum terlmbat untuk ajar anak sendiri...

kuat semangat, dla...akak dulu pun...ade gak dpt cas2 negatif nih...mujurlah tak terikut...
ade yg kate susu tu darah la..hape la..haiiishhh

Anonymous said...

tak fahamla macam mana pulak kita bole ikut semua? bukannya kena paksa pun, nak ikut atau tak terpulanglah, kita bijak kan, tak faham taksub sangat dengan Yahudi, kalau nak ikutkan, setiap bangsa tu ada pro & kon, setiap individu tu ada baik buruknya.

Nor asnee said...

Begitu la sifat manusia.. Begitu angkuh mengangap mereka yg terbaik dan terhebat krn melakukan sesuatu kebaikan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...