Friday, July 20, 2012

Salam Ramadhan : Mohon Ampun Dari Allah SWT tapi..

Alhamdulillah..Ramadhan datang lagi. 
Syukur aku masih bernafas.

Sebelum memulakan Ramadhan,
saya AINUL ADILA BINTI MUSA dengan rasa
rendah hati memohon keampunan di atas segala kesalahan.
Sesungguhnya, saya yang bersalah.

Sempena Ramadhan juga aku ingin mengubah pembacaan doa.
Masa dengar ceramah motivasi Ustaz Ebit Irawan Ibrahim Lew
beliau nasihatkan bila berdoa kita sebutkan nama orang-orang yang didoakan.
So pasni kene sebut nama hubby, makabah,pa n ma, adik bradik n ipar duai dan anak-anak.

Selama ni ble berdoa aku cuma memohon semoga Allah SWT ampunkan dosa aku.
Arini baru aku sedar bahawa..

Apa yang kita tidak dapat daripada orang lain mencerminkan apa yang kita enggan beri pada orang lain.

Aku sibuk mintak ampun dari Allah SWT 
sedangkan aku tak ampunkan orang lain.
So mulai saat ni lepas mintak ampun dr Allah swt
 terus ampunkan orang lain.

* Ahlan Wasahlan wa Marhaban Ya Ramadhan

1 comment:

Nana said...

salam ramadhan...maaf manyak2 yer...
i forgive u...u forgive me...plss..
baru lah aman hidup ni...peace..=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...