Thursday, July 12, 2012

Bengang : Kenapa Nak Paksa Aku Bagi Anak Minum Susu Lembu??

Pagi-pagi lagi dah ajak aku bagi ceramah kan..
BOILING POINT AT MAXIMUM!!

Tadi ada sorang colleague suggest aku bagi anak minum susu formula (fm)
Die suggested aku bagi Dugro la, Lactogen la..
Aku ckp aku dah try bagi Anmum,
tapi anak aku refused.
Maybe sbb aku n hubby dah niat nak bagi fully bf kat anak.
Tanak campur fm.

Mati2an die bertekak gn aku..
"Susu ibu tu utk ibu2 yang tak bekerja je"
"Awk kerja sanggup ke nak layan anak menyusu je"
"Susah bagi susu ibu ni"
"Awk sanggup berjaga malam setiap 2 jam"

Kenapa aku kene berkira dgn anak aku?
Anak tu amanah dari Allah swt.
Allah amanahkan anak utk aku pelihara sebaiknya.
 Allah juga anugerah susu utk aku salurkan pada anak aku.
 
SUSU IBU ITU HAK ANAK 
 
Di akhirat nanti kau ke nak tolong menjawab??
Hak anak..sape aku utk menafikan??
 Dah Allah swt kate susu ibu utk anak ibu,
kenapa aku kene amek susu lembu utk anak aku?
Biarlah anak lembu minum susu mak die.
 
Kenapa plk aku tak sanggup berjaga malam?
Anak aku jaga malam bukan tiap2 2 jam pun.
Kalo anak aku nak susu pun,
aku sumbatkan aje.
Tak payah susah payah bangun g dapur bancuh susu.
Takyah susah ati takot susu tumpah.
 
Jangan berkira sangat dgn anak.
Nanti dah besar anak pulak berkira dgn kte.
Nak camtu?? 
 
 
Aku bangga dapat penuhi hak anak aku.

Ada orang bangga bagi susu formula mahal2 utk anak.
Apa yang dibanggakan?
Susu tu ciptaan Yahudi, bukan ciptaan Allah swt.
Susu formula tu mahal tapi kene bancuh sendiri.
Susu ibu tu Allah SWT bagi percuma dan tak perlu buat apa2.
Bagi je dgn Bismillah dan selawat.

1 comment:

Nana said...

jangan dengar cakap org mcm tu

susu ibu paling terbaik didunia...
kat tin susu fm pun ada tulis kan...susu ibu paling terbaik
(dah paling...ter lagi)
ha...memang terbaekkk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...