Thursday, March 15, 2012

Sempena Nak Bersalin : Hubby Hadiahkan Kereta Baru.

Me : Mike dah ready ke nak jadi apak?
Hubby : Ish..skrg pun teman dah rope apak-apak..ate mike tu dah ready ke?
Me : Hmmm..bolehla..dlu teman rase cam takut nk bsalin. Tapi skrg dah tak sabor rasenye..
Hubby : Ate yong..tunggu bapak lagi..?Branak mlm ni pun buleh..teman maleh nk g koje sok..
Me : Ewaaahh..senangnye..bagi teman sebijik kete baru dlu baru teman branak.

Giteww le lebeh kurang dialog aku n somi mase on d way g Klinik Jameaton utk scan baby.
Hubby aku yang excited nak anak tu trus g cari kenderaan baru tuk aku.

Hubby : Mike nak kete rope mane?
Me : Kete bese2 udahhh..janji kete auto. Teman udah terer benor bwk manual.

1st : Ada GPS katenye. 3 screen besor tersusun. Bumbung bleh bukak. Wohoo dasat!!

Aku komen : Ala..kete vavi skrg ni dah la compact car..kete baru pun compact gak ke???

2nd choice : Kete ni bleh terbang..laju giler katenye. Kalo u drive dr umah ke opis, rase dekat je. Sementara i kencen, tak dan kuar toilet u dah sampai.

Aku komen : Ok gak...plus i like green.

3rd choice : Ni motor bukan lah kete katenye. Tapi motor ni lagi laju dr kete..ade belalai giteww..

Aku komen : Ahhhaa..i like belalai..Tp i xnak motor..payah nk kangkang2..i kan pakai baju kurung g work.

4th choice : Kalo gitu, yang ni confirm takde kangkang2 sayang..katenye..kepit sekepit-kepitnye pun xpe. Laju pun laju..sambil tu u bleh buat kuak lentang, kuak bebas, kuak rame-rame dan kuwak-kuwak.

Aku komen : Nampak mcm laju sangat. Abeslah rosak selendang Yuna i nanti..

Hubby : Ok yang ni last..u nak kete cane sbnrnye?
Me : I nak kete yang ble drive mcm nak baring. Actly i nak CALDINA..CALDINA..!!
Hubby : Ok..i'll buy u better than Caldina. Mmg baring sakan..

TAADDDDAAAA.....
Last choice : Yang ni sgt berbaloi..pegi j petrol pump Petronas kte bleh isi minyak free bape2 banyak pun xpe. Amek yang ni ok??

Aku komen : Sukati lah..

Yeaaayyyy!! Kete baru..!!
Tapi ble nak bersalin nye????
Suspen betol..

Sekarang dah start sakit pinggang, Braxton Hicks..rase cam nak piyed pun ade..
Tanda2 dah ade..tgu mase je..
Ya Allah..permudahkanlah segala urusan.
Aminnn..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...