Tuesday, July 12, 2011

Aku BELUM Preggy..Kenapa?

24 Julai ni ckup 7 bulan aku bergelar sorg isteri.
Wahh..baru 7 bulan kawen tapi rase cam baru bln lepas kendurinya.
Alhamdulillah s0n0knye kawen.

* Belum ada 'ISI' *

Itu bukan keje aku.
Kalau keje aku, maybe 5 bln lepas aku da pregnant.
Itu bukan keje suami aku.
Kalau die pandai bikin manusia, maybe kami dah ade 6 anak skrg ni.
Itu juge bukan keje kau!!

* Sedih, Tension, Malu, Makan Dalam *

Sedih..
Bile tgk kawan2 yg nikah sama date gn aku dah terima brite gembira.
Tension..
Bile pergi sana cni org akan tanya soalan yg sama "takde isi lagi ke?"
Malu..
Bile ada yg kuarkan ayat "akak aku yg PJJ pun dah pregnant"
Makan Dalam..
Bile ada yg teriak "kawan aku yg kawen ujung bulan 5 pun dah lekat"

* Sabar, Usaha, Doa, Redha *
Sabarlah wahai hati..
Bukan takde rezeki..
tapi belum ada rezeki.
Atau rezekinya melimpah ruah di sisi yg lain.
Usaha..
Apalah gunanya bersedih kalau tak berusaha?
(Perluke aku gatw cane nk usaha?)kikikiki
Doa..
Itu je senjata yang aku ada dariNya.
Rugilah kalau aku tak guna.
Redha..
Sesungguhnya Allah SWT tidak akan membebani hambaNya.
Segala dugaan dan ujian yang diturunkan mengikut kemampuan setiap hambaNya.
Asalkan redha, insyaAllah besar ganjarannya.

Aku BELUM pregnant buat masa ni..
KENAPA?
Jangan ditanya urusan Allah SWT.
Tak pandai aku nak jawab lebih2.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...