Thursday, May 19, 2011

Apa Jadi Kalau Takde Bulu Mata dan Kening?

"Kalo nak tengok cane rope makhluk halus, cukur bulu kening sampai licin  n cabut sume bulu mata"

"Kalo takde bulu mata..payahlah kita nak tido or tutup mata..."

Haish..jahatlah sape yang bawak kata-kata mitos ni kat aku.
B4 kimo, pakar kimo dah sound kat aku awal2..
"Dear..u'll lost all ur hair after chemo"
Betoi ehh..lepas je kimo kali kedua sume bulu n rambut gugur.
Masa mandi air menderu2 laju je masuk mata.
Maklumlah 'filter' dah gugur..(kening n bulu mata la tu)
Korek-korek idung, penuh melekat bulu idung kat t**k idung.
Hahahahaha...grroosssss!!
Tak sabar-sabar aku nak menghadapi saat kehilangan sume bulu mata n kening.
Suspens, scary, nebes..
Bile ilang sume kening n bulu mata aku..

Tengok..tengok..clear. Kening tu palsu je..lukis pakai water colour..=P

Jeng...jeng...jeng..
Elok je aku leh tido..
Ari-ari tido nyenyak sampai tak lalu nak bangun.
Bleh je tutup mata wink..wink..wink..
Tak nampak pun antu setan atau mane2 makhluk halus.
Tipu ehhh...??

Tipulah sume tu..actly ble takde kening ni..
- Muke nampak hodoh sket, sbb ade yg kureng..
- Kalo mandi kene lap mata 23 kali sbb air masuk mata, dah tu takde 'filter'.
- Muka nampak sedikit pucat.
- Mata sll pedih-pedih, habuk senang  masuk.


2 comments:

senyumSOYA said...

akak..betul ckp akak..
kdg2 kena gak sakit2 ni wlpun dah amlkan cara yang sihat...
tu dah mmg takdir kita..
Allah nak uji kita..
sejauh mana kita berpeganag pada kita..

akak sekarang dah ok? kemo akak lama lagi ka?

Mrs. Amad said...

sbnrnye skrg ni sakit bukan dr segi pemakanan atau cara hidup je,tp mcm2.periuk yg kite pakai,sayur n buah yg kite makan sume fake.mndtgkan penyakit.asap rokok n asap kenderaan sume bawak penyakit.ssh nk elak.doa je..

kimo akak dah lame abes..alhamdulillah..akak buat 4 cycles je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...