Wednesday, May 18, 2011

Akibat Terlalu Lama Menggunakan Keyboard dan Mouse



Carpal Tunnel Syndrome ni sbnrnye ada kaitan dengan tangan akibat kesalahan kita sendiri. Contoh terdekat bila kita menggunakan mouse terlalu kerap dan dalam jangka masa yang lama.
Nak terangkan lebih-lebih saya pun tak pandai, jadi tengok je gambar2 di bawah. Saya rasa gambar2 ni dah cukup memberikan penerangan yang jelas.




Jadi untuk mengelakkan dari terkene sindrom ni, gunakan keyboard and mouse dengan cara yang betul.






Berhenti seketika untuk buat senaman tangan. Jangan malas...



Dan yang paling penting gunakan mouse pad yang ada span macam kat bawah ni..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...