Friday, February 25, 2011

Teater Muzikal Lat Budak Kampung

Datuk Mohammad Nor Khalid atau nama komersilnya LAT mmg sy minati..sgt2 minat. Buku n komik2 beliau adlh peneman saya sepanjang saya menjalani kimoterapi. Mungkin lawak ‘berisi’ beliau adlh salah satu terapi untuk menaikkan semangat saya selepas menjalani kimoterapi.

Saya seorang yg tidak gemar membaca novel krn saya tidak suka membaca imaginasi orang lain unless novel tu based on true story. I prefer reading material of facts or motivational books yg dah sah2 bukan penipu. Kenapa saya suka baca hasil karya Datuk Lat? Hanya mereka yang pernah membaca dan pandai menghargai sesuatu karya yang boleh mentafsirkan kegemaran saya ini.


Antara buku2 hasil karya Lat yang menjadi koleksi saya..(byk lagi tp x daya nak upload)













Karya n komik Datuk Lat bukan sebarangan. Lawak beliau berisi. Bukan sahaja penuh dengan pengajaran, malah sarat dengan informasi. Informasi tentang Malaysia, bangsa-bangsa di Malaysia dan macam2 lg. So no wonderla beliau memperolehi title Datuk krn berjaya mengangkat nama Malaysia di mata dunia hanya melalui komik.

Bermula 16 March hingga 3 April, satu pementasan Teater Muzikal Lat Kampung Boy bakal dilangsungkan di Istana Budaya. Pengarah teater Hans Isaac n Harith Iskander. Mereka berada di Ipoh (kediaman Datuk Lat) selama 3 ari utk buat research. Kemudian skrip dikaji dengan lebih lanjut oleh Mamat Khalid, iaitu adik kandung Datuk Lat n Adlin Aman RAmli. Yang best watak Lat dipegang oleh Awie..weee I like him..I AM MADLY WISH 2 ATTEND IT!!plz Mr. Hubby..

Sape2 yg berminat n nak pergi, sila lah belanja saya. Tiket boleh dibeli melalui http://ticket2u.biz/


AirAsia mendekorasikan 2 drpd pesawat mereka dengan sentuhan Lat sebagai tribut.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...